Kullanıcı girişi

Mahidevran Sultan Kimdir?


Mahidevran Sultan ya da Mahidevran Gülbahar Sultan (ö. 1580) Osmanlı padişahı Kanuni Sultan Süleyman'ın eşlerinden biridir.

Mahidevran Sultan'ın Arnavut kökenli olduğu tahmin edilmektedir. Mahidevran Sultan'ın Kanuni'yle tahta çıkmadan önce Manisa valisi olarak görev yapmaktayken evlendiği bilinmektedir.

Mahidevran Sultan 1515 yılında Kanuni'nin ilk erkek oğlu olan Şehzade Mustafa'yı dünyaya getirdi. 1520 yılında eşinin padişah olması üzerine çocuklarıyla birlikte İstanbul'a geldi. Bu sırada Hürrem Sultan saray haremine girmişti ve kısa zamanda Kanuni'nin en sevdiği eşi haline gelmişti. 1524 yılında Hürrem Sultan da bir erkek çocuk dünyaya getirdi.

Şehzade Mustafa yetişkinliğe ulaşınca Osmanlı geleneğine uyarak Amasya'ya vali olarak gönderildi. Gene gelenek olduğu üzere annesi Mahidevran Sultan da oğluyla birlikte Amasya 'ya gitti. Şehzade Mustafa'nın Kanuni'nin en büyük oğlu olması ve sevilen bir şehzade olması nedeniyle babasından sonra tahta çıkması bekleniyordu. Ancak Kanuni 1553 yılında oğlu Mustafa'yı kendisini tahttan indirmeyi planladığı inancıyla boğdurttu. Hürrem Sultan'ın Kanuni'yi bu kararında etkilediği inancı yaygındır.

Şehzade Mustafa'nın öldürülmesinden sonra Mahidevran Sultan iyice gözden düştü. Yaşamının büyük bir bölümünü fakir olarak oğlunun mezarının bulunduğu Bursa'da geçirdi. Ancak annesi Hürrem Sultan'ın ölmesinden sonra Hürrem Sultan'ın oğlu II. Selim Mahidevran Sultan'a maaş bağlattı ve 1555 yılında oğlu Mustafa'nın türbesini yaptırttı.

Mahidevran Sultan 1580 yılında Bursa'da öldü. Oğlunun türbesine gömüldü.


Yorumlar

Replied

mahidevran

mahidevran kotu degil sadece kocasini seven kiskanc bi kadin

Replied

zaten osmanlıyı batıran bu

zaten osmanlıyı batıran kadın milleti degil mi

Replied

mahi devrannnnnnnn

mahi devrannnnnnnn

Replied

en güzel hürrem

hiç yorum yok tabi kii hürrem

Replied

hürrem

kimse hürremden güzel olamaz yaşasın hürrem :D

Replied

hürrem sultanı tutanlar

hürrem sultanı tutanlar HÜRREM SULTANIN HAYATI yazısında gidin mahi devran sultan ı kötüleyecek yorumlarınızı yapın....

Replied

....

mahidevran hem iyi hemde müslüman

Replied

bencede mahidevran öyle

bencede mahidevran öyle birisi herşeyine bakıldığında dört dörtlük:):)

Replied

DEĞİŞTİRİN LÜTFEEEEEEEN

YA LÜTFEN DİZİDEKİ HATİCE SULTAN ÇOOOOOOOOOOOOOOOOK ÇİRKİN BİR PADİŞAH KIZI ÖYLEMİDİR BURDAN YÖNETMENE SESLENİYORUM LÜTFEN DEĞİŞTİRİN BAŞKA BİRİNİ SEÇİN EĞER SEÇMEZSENİZ 4 YIL BEKLEYİN. BEN GELİP OYNARIM.E FİZİK DESEN VAR,GÜZELLİK DESEN VAR,AKIL DESEN VAR,KENDİMEDE GÜVENİYORUM E DAHA NE OLSUN. LÜTFEN MUHTEŞEM YÜZYILIN YÖNETMENİ CEVAP YAZIN...
D.BAKIR DAN/MERVE

Replied

güzel olması önemli değil...

bir kere güzel olmak önemli değil rolü güzel yapmak önemli. ve de dizide oynayan hatice sultan eminim ki senden bin kat daha güzeldir

Replied

öylemi

sen öyle san bence Hatice sultan çok güzel bi de sana bak

Replied

hürrem

Arkadaslar Hürrem Sultan dediğiniz kişi osmanlı devletinde ilk resmi nikahla bir padişahla evlenen ilk cariyedir.Hürrem aslında çok iyi bi insandır ama ozamanın koşulları bunları yapmasını gerektiriyordu ve doğru olanda buydu siz hürremin yerinde olsaydınız ve oğlunuzun tahta çıkması için neler yapardınız lütfen yorumları yaparken ozamanın tarihini ve koşullarını dikkate alalım... Heralde Kanuni Sultan Süleyman bizden daha az akıllı değildi dimi....

Replied

bence hürrem e daha çok

bence hürrem e daha çok acıyın dayak yiyen o iftiraya kurban giden o siz hiç bunları düşündünüzmü mahidevran da hırsı için bazı şeyler yaptı hem ayrıca mahidevran hasekiyse hirrem de haseki olur hürrem 5 tane çovuğu var4 hem ayrıca saray da en ezilen hürrem ama hürrem mahidevran a göre daha zeki ve güzel olduğuna göre hem onlar dizidekiler değilki gerçektede hürrem daha güzel hem ayriyetten hürrem sülüman ı seviyor ve gerçektende müslüman oldu

Replied

Hurremin hirsindan korkulur.

Dogru Hurrem Mahidevrandan dayak yedi, iftiraya ugradı. Arkadashlar, kendi dostu Gulnihala yaptigi da cok kotu. neden onun yaptigi zehirli saldiri olayi kapandi, amma mahidevranin yaptiklari kapanmiyor? O zaman Kanuni: Benim haremime, mahremime nasil el kaldirirsin demishdi Mahidevrana. Peki Aynisini da Hurrem yapmadimi? Gulnihal de Kanuninin mahremiydi. O zaman neden Kanuni ayni soruyu ona sormadı? neden olaydan haberi olmadi? mahidevranin yaptiklari kiskanclikdan, tama hic iyi deyil. Amma Hurrem de sudden cikmish ag kashik deyil. kadin hirsli, cariye, ne yerini ne de paylashmayi bilmiyor. Hem de saykisisz. nerden zeki oldu?

Replied

mahi devran ....

senin kocanı biri elinden alsaydı ne yapardın. sende bi bunu düşün bakalım bir de hürrem çok ezilmiş dimi kesin peki mahi devran sultanı ezip yerine geçmek istiyen kim allahın verdiği iki cana kıyan kim? soruyorum sana

Replied

hürremin yaşı tutmuyor

hürrem 14 yaşında kanuni ile evlen di lakin dizide nereden baksan 20 yaşında var yani ayrıca burdan yönetmenlere sesleniyorum hürremi birazcık daha bela sararsa emin olun reytinglerin rekorunu kırarsınız ve de sanırım tarihle iligili dizi yazarken bir kalıpta kalmak zorunda olduğunuz için bu kadar kötü hürrem den nefret ediyorum kanuni de hep hürremin oyununa geliyor mahidevranın başına bir iş gelsin onu da hürrem yapsın reytingler alt üst olur not:dizide ki sevilen karakterlerin başına kötü karakter tarafından iş gelirse reyting rekorlarının reytingi kırılır

Replied

hürrem

en güzel hürrem en zeki hürrem en akıllı hürrem daha ne sözünüz var hürreme.mahidevran sanki çok iyi birisi hiç de değil.hürreme laf eden lütfen siteye girmesin çok basit

Replied

mahi devran ....

bu siteye alırken sana mı soracaklar. ama şunu söyleyeyim mahi devran sultan eminim ki senden güzeldir

Replied

haklı

haklı

Replied

bırakın bu ıslerı lutfen

bırakın bu ıslerı lutfen osmanlının cokus sebebı o

Replied

hürrem her halikarda daha

hürrem her halikarda daha güzel ve zaki mahidevran ise hem çirkin hemde gıcık hem ayrıca görmüyormusunuz saraydavalide sultan da dahil olmak üzere herkes mahidevran ı tututyo asıl hürrem e yazık hem ayrıca hürrem de sülüman ı sevdi hem mahidevran 13. bölümde hürrem in çok üstüne gitti ama hürrem bişey demedi asıl terbiyasiz mahidevran ama doğruya doğru hürrem daha güzel şimdi boşuna halvet e gitmiyo

Replied

bir kere sen dizideki

bir kere sen dizideki herşeyin doğru olduğunu mu sanıyorsun valide sultan bir rus köleyi değil sayılan birini tutmakla iyi etmiş. hem de önce doğru dürüst yazmayı öğrende gel

Replied

en zeki hürrem olabilir ama

en zeki hürrem olabilir ama en kötüsüde o bence hak yerini bulmamış inşallah öbür tarafta bulur

Replied

bence sende çok basitsin

bence sende çok basitsin

Replied

ay sanki sen çok basit

ay sanki sen çok basit olmuyorsun bırak ya sen her şeyi herkesten çok biliyorsun sanki

Replied

mahidevran sultan ... hürrem sultan

arkadaşlar bir düşünelim bakalım...
mahidevran hürremi zehirlemek istemiş olabilir
ama hürrem kendi arkadaşı gülnihale ne yaptığını gördük gülnihalin yüzü nasıl bir hale geldi ...

mahidevran hürremden daha iyi mahidevran sultan süleymana severek evlendi....
ama hürrem severek değil saray da söz sahibi olmak için kendi çıkarları için evlendi ......
bu yüzden kesinlikle mahidevran daha iyi........

yüz de yüz mahi devran

Replied

mahi devran tutkunu arkadasss

mahi devran tutkunu arkadasss hürremin ilk bastaki amacı oydu ama sonradan sülümanı sevdi bence haksızsın xD

Replied

HİÇ TE ÖYLE DEĞİL

bak 1.cisi gülnihal ona ihanetlik etti 2.cisi doğrudur hürrem intikam almak için evlendi ama daha sonra süleymana aşık oldu ve vazgetti.
ayrıca mahi devran o kadar da güzel değil kadın çoooook zayıf göğüs falan desen hiiiç yok ama hürrem in bir çekiciliği var anlatılmaz bakılır....
haksızmıyım arkadaşlar

Replied

Haksizsin. tabii mahidevran

Haksizsin. tabii mahidevran en iyi bir dogush yapmish o da Mustafa.

Replied

padişah seni odasına çağırsa

padişah seni odasına çağırsa gitmek zorunda kalmaz mısın ve de mahi devran hürrem den bin kat daha güzel ve tatlı

Replied

hicte bile hurem hem tatlı

hicte bile hurem hem tatlı hem guzel hem zeki

Replied

sana katılıyorum bencede çok

sana katılıyorum bencede çok haklısın :)

Replied

Sana katılıyorum

bncede hürrem severek değil intikam almak için evlendi ve hürrem mustafayı öldürttü ayrıca osmalı müslümandı ama hürrem hep isaya inndı

Replied

söylediklerinin ikinci kısmı

söylediklerinin ikinci kısmı çok yanlış

Replied

neden

neden

Replied

deli misin sen hürrem

deli misin sen hürrem müslüman bi kere senin dediğin biraz farklı gibi bi daha düşün hürrem sultan tam bi müslümandı hz.muhammede de inandı ve allahın birliğinede inandı bilip bilmeden ne atıp tutuyon

Replied

en içten dileklerimle

en içten dileklerimle katılıyorum bencede mahi devran sultan iyi

Replied

Hürrem

Hürrem sempatik bir kadın olarak bilinir ve dininiede bağlıdır.Arkadaslar siz Kanuni Sultan Süleyman'ı resmen salak yerine koyuyorsunuz o herşeyin farkında ve hürremi kabul ediyor ve bu konuda size laf düşmez,mahidevran diyorsnuz ya kadının gözü dönmüş o kadar haklı diyosnz kanununin sofrasına zehir koydu evet amacı veya düşüncesi kanuniyi zehirlemek değildi fakt onun da yiyebileceğinini düsünmeliydi!ßen HÜRREM SULTAN'I daha ÇOK seviyorum!

Replied

herkes hürrem sultanı daha

herkes hürrem sultanı daha çoooooooooooook seviyo ama neden

Replied

mahidevran hürremi zehirlemiş

mahidevran hürremi zehirlemiş olamaz çünkü yemekler padişahın sofrasına mühürlenir öyle getirilirdi dizide olsa çok saçma

Replied

Hürrem Kötü

ay sanki sen çok biliyorsun.sana tamamen katılmıyorum.

Replied

mahi devran:)

ay sen çok biliosun sanki

Replied

senden daha iyi bildiğim

senden daha iyi bildiğim ortada canım

Replied

hürremi hiç sevmiyorum

hürremi hiç sevmiyorum hürremi sevenLere gıcık oLuyorum mahi devran daha qüzeL ve iyi hürrem çıkarLarı için evLendi ama mahi devran severek evLendi

Replied

MAHİDEVRAN ve HÜRREM

Arkadaşlar bence iki sultanda kendi yaşadığı ortama , zamana , ve çıkarlarına göre haklılar.Örnek vereyim;Mahidevran Hürreme hani sultan olacaksın işte saraydan gidiyorsun Sultan Süleyman bana kalacak ailemiz mutlu olacak sonunda senden kurtuluyoruz demişti ya ,Hürreminde cevabı evet; gidiyorum ama bu sarayda sultan süleymanda sana kalmıyacak demişti ya...Mesela mahidevranın bu sözünde çok acı çektiği,kıskanç olduğu,aşırı hırslı olduğu vede ailesini kurtarmak istediği anlatılmak istemiştir.Hürrem in sözünde ise;kararlı, emin ,kıskanç vede söylenen lafın altında kalmadığı anlatılmıştır.Vede şunu unutmmayalım ki ;Mahidevran yuvasını kurtarmaya , Hürrem ise kurmaya çalışıyo bundan dolayı bence iki sultanda haklıdır.Bence saçma sapan yorumlar yapıp birbirimizin kalbini kırmayalım yorumu atmadan önce bi düşünelim ve kendimize şu soruyu soralım ;Acaba ben bu yorumu atarsam birinin kalbi kırılırmı?,ben seviyemi düşürürmüyüm?...diyebi sorun arkadaşlar.Bide şunu ekleyim dizide oynayan karakterlere laf etmek onları diziden çıkarmak bize düşmez.Bize seyretmek düşer.Ayrıca bence dizideki tüm oyuncular röllerini çok iyi oynuyor.Eğer bu yazıyı yönetmenler okuyor ise ;ÇOK GÜZEL BİR DİZİ YAPMIŞSINIZ.LÜTFEN BAŞKALARININ YORUMLARINA BAKMADAN DİZİYİ UZUN Bİ SÜRE DEVAM ETTİRİRMİSİNİZ.Bide şunu eklemek istiyorum; dizideki TÜM karekterler çok güzel...Sadece hatice sultan makyaj yapmadığı için öyle gözüküyo bence makyajsız halide makyajlı halide çok güzel.

Replied

bencede bende sana

bencede bende sana katılıyorum .

Replied

bende

bende

Replied

ben de

ben de

Replied

Hürrem hatun iyi bir kadın

Hürrem hatun iyi bir kadın değil iyi olsa ibrahimi öldürtürmü şehzade mustafayı öldürtürmü hafsa valide sultana karşı gelirmi kanuni den korkmazmı . ve mahidevran ne yaptıysa hürrem de aynısını yaptı .ve hürrenm hatun her zaman haç işaretini saklamış. yahudilikteen dönememiş dinini müslüman yapsada hep içinde yahudilik varmıiş KESİNLİKLE VE KESİNLİKLE MAHİDEVRAN SULTAN osmanlıyıda zaten hürrem hatun çöktürmüş

Replied

mahridevransultan

bana göre osmanlıyı batıran hürem özelikle bir çocuk öldüren o .olmasaydı mustafa tahta oturcaktı hem ibrahimi öldürtende o şunu söyliyim mahridevran sultan hüremden kat va kat daha güzel hem herkes sarayda hürem sultan demiyo hürem diyo ama mahridevrana . sultan diyolar hem hürem .haticeyi kıskanıyo nedeni ise abisinin gözünde daha büyük olmasını tekrar ve tekrar diyorum osmanlıyı batıran hürem!

Replied

Hürrem Sultan :)

bence Hürrem Sultan iyi birisi.kanuniyi severek evlenmemiş olabilir ama sonradan sevdiği kesin.
Hürrem Sultan osmanlıyı istese de batıramaz çünkü osmanlı devleti Hürrem Sultan öldükten çok sonra battı. öyle yerli yersiz Hürrem'i kötüleyecek yorumlar yapmayın!!

Replied

HÜRREM SULTAN

aynen bilip bilmeden HÜRREMi kötülemeyin

Replied

HÜRREM SULTAN

bi kere HÜREM DEĞİL HÜRREM AYRICA SANA KALMADI.VE SANA SORAN DA OLMADI.HÜRREM SULTAN MAHİDEVRAN'DAN DAHA DA GÜZEL BUNU O KÜÇÜK KAFANA SOK.

Replied

evet bende katılıyorum hürrem

evet bende katılıyorum hürrem daha güzel daha sıcak yapmacık deyil

Replied

mahi devran:)

bence sen de o küçük kafana şunu sok.mahidevranın yerine geçmeye çalışan kim?egoistin tekiymiş o be.ayrıca onun neresi güzelse hiç bişeye benzemiyor.kadının hayatını mahfetmiş....he bu arada başkalarının yanlışını düzeltmek sana kalmadı.

Replied

hürrem

bencede hürrem batırmıştır çünki hürrem çok kötü birisi ve kıskanç birisi bende mahidevran olsam hürreme böle davranırdım keşke ölseymiş ama ölmemiş ama oğlu 2.selim hüremin kanındanda olsa kötü biri değil iyi birisi olduğu için mahidevaranı yanına aldı ona minnet duyalım !!!!!!!

Replied

hürrem çok iyi birisi

hürrem çok iyi birisi bence.hem padişah ta onu sevmiş.4 erkek 1 kız çocuğu olmuş.mahide evren kıskanç birisi hürrem de kıskanç ama onun kadar değil.

Replied

BENCEDE HÜRREM ÇOK İYİ MAHİ

BENCEDE HÜRREM ÇOK İYİ MAHİ DEVRAN KISKANÇ.
EVET HAKLISIN KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN HÜRREM SULTANI BEĞENMİŞ.

Replied

at binenin kılıç

at binenin kılıç kuşananındır

Replied

mahidevran

mahidevran hürremden kat kat güzelmiş ama hürremin entrikaları yüzünden harcanmış hürrem kötü birisi olmasaydı kanunin aklına girip mustafayı öldürürmüydü

Replied

mahidevran sultan

mahidevran daha iyi asıl hürrem kıskanç

Replied

hürrem

arkadaşlar bence hürrem iyi birisi zaten başka sitelerdede abartıldığı söyleniyor

Replied

hürrem sultan

hürrem iyi birisi olsaydı allahın verdiği cana kıyamazdı. hürrem iyi biri değil. işi gücü fitne fesatlık !

Replied

bencede

bencede

Replied

bence hiçte iyi değilmiş

bence hiçte iyi değilmiş belliki fitnede başmış zaten her şey aslına döner denilmiş nede olsa bi rahibin kızıymış ne olacakki

Replied

mahi devrana yazik

bence cok yazık sehzade mustafaya

Replied

nefret ediyorum

nefret ediyorum

Replied

Hürrem Sultan

YA AKILZIZLAR OLAN OLMUŞ ATI ALAN ÜSKÜDARI GEÇMİŞ NE MAHİDEVRAN NE O NE BU HÜRREM KANUNİNİYİ ALMIŞŞŞŞ SİZ GEÇİRDİĞİMİZ SAVAŞLARA ANLI ŞANLI TARİHİMİZE BAKIN SULTAN SÜLEYMAN NERELERİ ALMIŞ ZAMANINDA TOPRAKLARIMIZ NE KADAR BÜYÜMÜŞ ADAM YAPTIĞI SAVAŞLARDA HEP ZEKASINI VE CESARETİNİ GÖSTERMİŞ ŞU KAFANIZI KANUNİNİN UÇKURUNDAN ÇEKİN VE BİR ZAMANLAR ONA BİZE NİYE MUHTEŞEM DİYORLARDI BİR DÜŞÜNÜN.....

Replied

helal sana

helal sana

Replied

hürrem i ben bilmem

hürrem intikam için kötü biri olmuştur ama kim anesi babası öldürülür bide öldürenlere kölelik yapar Hürrem bence içi iyide değil fesat ta değil hiç kimde bu iyi şu kötü diye yorum yapmasın çünkü hürrem sonradan çok iyilikler yapıyor ama ginede benim kalbimde haseki sultan mahide evran olmalıydı. bir de görsellere girip bakın hürrem padişahı güzelliğiyle avlamış.
* hürrem i veya mahide evran ı bilip bilmeden kötülemeyin bilmiyorsanız internetten hayatlarını araştırın

Replied

mahidevran

Bence yanlış düşünüyorsun. Osmanlıda bir sürü insan Hürremin memleketinde cariye olarak çalışmıştır. Onlar intikam almak istememiş miydiler? Hürrem kötü bir insan. İki iyilik yaptı diye iyi bir insan olmamıştır. Kalbindeki haseki sultanın mahidevran olduğuna kesinlikle katılıyorum. Hürrem sultan güzelliğine ve zekasına güvenerek planını kurmuş ve başarmıştır. Mahidevran ise güzelliğine ve zekasına güvenememiştir. Çünkü aşkına yenik bir kadın olmak zekayı da çalıştırmaz, güzelliğede güvendirmez.

Replied

bu dizi saçmalıktan başka

bu dizi saçmalıktan başka bir şey değil ben bu kadar savaşlar kazanmış akıllı bir padişahın böyle rezil bir köleye aşık olmasına ve onun sözüne inanıp oğlunu öldürtmesine anlam veremiyorum keşke oğlu mustafa süleymanı öldürseymiş hürremin gülnihalin yüzünü yaktıktan sonra gülnihalin hiçbirşey söylememesi tam bir saçmalık olmuş eğer gülnihal tam da sultana kendini sevdirdiği o sıralarda hürremin yaptıklarını sultana anlatsaydı kendisi haseki olabilirdi
hem de hürremin bu kadar kötülüğünün örtpas edilmesi ancak bir sultan olan mahidevranın en ufak yanlış hareketinin ortaya çıkması kadar bir çelişki olamaz

Replied

zaten anlamadığın için tarihi

zaten anlamadığın için tarihi bilmiyorsun !
köle dediğinde bir insan! sen kimsin ki pür cahil!
o bir dizi ne kadar saçma şeyleri tartışıyorsunuz
demek sen köle olsan aşık olduğun insanın seni sevmesine izin vermeyeceksin :S
sizin savunduğunuz padişahların hayatları hakkında ben tez yazıyorum!
çomü/tarih

Replied

çok güzel ifade

çok güzel ifade etmişsiniz,tamamen katılıyorum bu dizi nedeniyle kanuniden de nefret ettim...osmanlıdanda...

Replied

onların yapmak istedikleride

onların yapmak istedikleride bu insanların kafasında osmanlıyı kötülemek

Replied

bencede

bencede

Replied

bence hürrem sultanın kalbi temiz sadece intikam onu büyülemişş

bencede katılıyorum ama bence arkadaşlar hürrem sultanın kalbi temiz sadece intikam ateşi kavramış etrafını onu büyülemiş bu yuzden öle sevdiği insanı kaybetmiş ve anne babasını özlellikle kardeşini içindeki acı çok kotu olmalı. bende bunşları yaşadım nişanlım askerdeyken öldü sonra annenem 7 yaşımdayken anannem ve 2 dedem hayatını kaybetti şimdi ise 24 yaşındayım ve doktorum doktorluk pilanımı böyle hayaller kurup ulaştım küçük yaşşa anannemi ve 2 dedemi kurtarmak için doktor olucağıma yemin ettim ve bunu böyle yaptım ama ertesi sabah gittiimizde anannem ve dedelerim aynı günde olduuu acım çokk büyük şimdi kucuk bir kızım var adıda İRMA DENİZ ONU HİÇ YANNIZ BIRAKIYCAM İŞTE BÖYLE HÜRREM SULTANIN DA MAHİDEVRAN SULTANINDA ACISI ÇOK AMA ÇOK BUYUKK

Replied

???

Siz doktor olduğunuzdan emin misiniz? Bence hayali doktorsunuz.16-17 yıl okuyacaksınız ve sonra bu kadar bozuk cümle kuracaksınız.İlginç!!!Siz daha yazı yazmayı bilmiyorsunuz.

Replied

BANA Bİ KİTAP ÖNERİRMİSİNİZ??

BENCE TARİHİ BURALARDA TARTIŞMAK YERİNE KENDİ NEFSANİ DUYGULARIMIZI KULLANIP HİÇ BİŞEY BİLMEDEN BURDAN KONUŞAMAYIZ EN İYİSİ Bİ KİTAP ALIP OKUMAK GEREK TARİHLE İLGİLİ VE BEN KİMİN DAHA İYİ BU KONULARDA KİTAP YAZDIĞINI BİLMİYORUM BİLEN SÖYLESİN AMA BEN BULURSAM SİZLERE SÖYLERİM İYİ GÜNLER..SAYGILARIMLA..

Replied

eleştiri

arkadaşlar izliyonuz niye eleştiriyonuz çok biliyonuz ya siz oynayın o zaman

Replied

bizim bir başbakanımız var o

bizim bir başbakanımız var o herşeyi takip ediyoda bunumu görmüyo atasını yani kanuniyi bu hale sokuyyolar okadr zeki ve osmanlıda en başarılı padişahı rezil konumuna getiriyolar dizi halen devam ediyor oysaki o kanuni Allah yolunda halife denilecek kadr Allaha baglı başarılı bir padişah dizi toparlanmalı

Replied

arkadaşlar diziyle gerçek

arkadaşlar diziyle gerçek tarihi karıştırmayın dizi tamamen bir kurgudan ibarettir. zaten bissürü yanlışlarla doludur dizi. Hürrem 7 yaşındayken saraya alınmıştır. o yaştan itibaren konuşmasının düzelmemesi imkansızdır. ikincisi bizim sarayımız avrupadaki sarayların da olan entrükaların olması imkansızdır. tabi şuda bir gerçek kadınların olduğu yerde iktidar savaşı tabiki vardır. bu da ne olur çocuğunu padişah yapmak için entrikalar yürütülmüştür. osmanlı geleneklerine göre biri padişah olacak ve diğer kardeş öldürülür hürremde bir anne olarak çocuğunun tahta çıkmasını istemiştir haseki sultanda mustafa olsun diye uğraşmıştır kesin. çünki ikiside annedir çocuğunun ölmesini istemez.lütfen diziyle gerçek tarihi karıştırmayın . çünki dizi çok komik hürrem doğum yapacak şehzade geliyor diye bağırıyor erkek olacak diye hava atyıor çok komik bu sahneler.onlar bizim ecdadımız sevabıyla günahıyla .....

Replied

Hürrem En Akıllı Kadın

Ne 7 Yaşı Yha 12 Yaşında Gelmiş Saraya 20-25 yaş arasıda mehmedi doğurmuş 7 yaşında gelmiş olsaydı mehmedi 16 sene sonramı doğuracaktı bi oku bi araştır ya bilip bilmedne geliyosun hürrem zekası ve aşkıyla kasandı hürreme saraya geldğinden beri yapmadığını bırakmadılar karnında mehmet varken yemeğine zehir attılar süleymanın odasına zehirlendi ya süleymana gelseydi kızı yaktılar zindana attılar katillikle suçladılar üstüne üslük mehmedi öldürttü mahidevran yemeğine zehir kattırarak ve mehmet 3 4 saat içinde can verdi senin tarih anlayışın mı bu yoksa kafandanmı ürettin ?

Replied

diziyle gercek

slm ay cok rahatladim mesaji okudukdan sonra yani bu bir kurkudur cou yanlisdir.ben mahi devrandan yanayim.mustafaninda kendi babasi tarafinda oldurulmesini hazm edemiyorum..okudukdan sonra cok etkilendin su an en cok kizdiim insan hurrem sultandir..acaba dizidede ayniyla babasimi oldurecek yoksa dizide deyisiklikler olucakmi..inaninki bu diziden baska bir shey seyredemez oldum.

Replied

KANUNİ GERÇEKTEN BUKADAR

KANUNİ GERÇEKTEN BUKADAR SALAK OLDUĞUNA MI İNANIYORSUNUZ HÜRREM ONU KANDIRACAK ODA YOK OĞLUNU BOĞDURTACAK YOK İBRAHİMİ ASTIRACAK YAPMAYIN LÜTFEN YA BUKADAR BAŞARILI VE ZEKİ BİR İNSANI BUKADAR APTAL KONUMUNA SOKMAYIN..

Replied

ÖĞRENDE GEL

AMA ÖYLE SEN BİR ŞEY BİLMİYORSUN ARAŞTIR BAK GERÇEKTEN DE ÖYLE OLMUŞŞŞ.

Replied

işte bu kadar

tüm yorumları okudum ama en akıllıcası buydu. tebrikler kanuni akılsız bir insan değildir. işte bu kadar!

Replied

SADECE KANUNİ DEĞİL

EVET ATALARIMIZ ADALET İÇİNDE ASIRLARCA BU TOPRAKLARA HÜKMETMİŞTİR...AMA ŞUNUDA KABUL ETMEK GEREK Kİ HER KUL GİBİ ONLARINDA SAYISIZ HATALARI VARDI... FATİH SULTAN MEHMET GİBİ PEYGAMBERİMİZ TARAFINDAN MÜJDELENMİŞ BİR PADİŞAHIN YAYINLATMIŞ OLDUĞU FERMANINDA KARDEŞİN KARDEŞİ KATLİ VACİPTİR DİYOR...FATİH BUNU YAPIYORSA KANUNİNİN OĞLUNU BOĞDURMASI ÇOK NORMAL BENCE.... ONLARDA İNSAN VE TAHT HIRSI BENCE İNSANA HERŞEYİ YAPTIRIR....BİZİM OKUDUĞUMUZ TARİHTE HEP KAHRAMANLIKLAR ANLATILIYOR VE MAALESEF HEP İYİ YÖNLERİ GÖSTERİLİYOR... GERÇEK TARİH İSE BİLEREK SAKLANIYOR... HATALAR GİZLENİYOR... BENCE ŞEFFAF OLMAK GEREK YAPILMIŞSA SAKLANMAMALI... DİNİMİZDE GEREKSİZ YERE YARATILAN HİÇBİRŞEYE ZARAR VERMEK YASAKLANMIŞSA TAHT İÇİN İNSANLARIN ÖLDÜRÜLMESİ HEMDE HALİFE SIFATI ALMIŞ İNSANLAR TARAFINDAN KABUL EDİLEMEZ BİR HATA....

Replied

KESİNLİKLE KATILIYORUM

KESİNLİKLE KATILIYORUM TEBRİKLER.

Replied

kanuni dönemi

arkadaşlar bi fiilim bukadar kötü olabilir bu sahneler yaw bu edepsizlik akıyor bu filim rütük ne işe yarıyor arkadaşlar padişah gelince ney uflenir bunlar osmanliyi sex kölelerini eline almiş harem kurmuş kadınlarla halvette böle bisey olurmu bunlarda gönül rızalığı var evlenmelerinde yanliz bu olaylar mutlaka devletin bekasına yönelik hareketler olumsuz gibi yönlendirmemeli.... artı osmanli şeriatı yaşayan yaşatan bir aziz türk milletidir.onarı ahlaksiz nasil gösterirler ben bu filmi kınıyorum kanuni kalsa ayağa hepsini keser.... be ne edepsizlik kardesim dinimizde örtünün der mevla baksan filme resmen kadınlar konsmatriks gibi böle olurmu yaw örtü diye biey yok .... bu vebaldir... kul hakkıdır... su filmi protesto eden kaç kişi var yaw bu kadar olur kardesim ban verseler osmanli filmini yabanci yönetmenlerle nasil çeviriliyor görün ilahi aşka düşersiniz hani allaha allah hani ney tübedüz rezillik film dedemizi kötülüyor.....

Yeni yorum gönder

Bu alanın içeriği gizlenecek, genel görünümde yer almayacaktır.
  • Web sayfası ve e-posta adresleri otomatik olarak bağlantıya çevrilir.
  • İzin verilen HTML etiketleri: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <img> <b> <center>
  • Satır ve paragraflar otomatik olarak bölünürler.

Biçimlendirme seçenekleri hakkında daha fazla bilgi

CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.